رزش و هنرهاي نمايشي شوش عزادار شد
 
گروه تئاتر اندیشه شهرستان شوش
تشریح عملکرد گروه

زنده ياد حمید مهرآرا

ورزش و هنرهاي نمايشي شوش را داغدار كرد

زنده ياد حميد مهر آرا  متولد 1322 در شهرستان خرمشهر ديده به جهان گشود و چون در شغل شريف معلمي مشغول به خدمت بود و محل تدريس ايشان را شوش در نظر گرفته بودند در نتيجه زادگاه خود را ترك نمود و به اين ديار هجرت نمود و در سال هاي پاياني  دهه ي  40  در يكي از روستاهي شوش به عنوان معلم مقطع ابتدايي مشغول به تدريس بود و با تاسیس دوره راهنمایی به عنوان معلم حرفه و فن در تنها مدرسه شوش ( اردشیر ) به تربیت شاگردان خود پرداخت .
زنده ياد حمید مهر آرا علاوه بر معلمی ، در زمینه ورزش نیز فعال بودو در زماني كه شوش بخشي از شهرستان دزفول بود و به جز تيم هاي افسر ـ شاهين ـ رستاخير و تاج تيم ديگري در شوش وجود نداشت و زماني كه تنها ميدان فوتبال شوش يك زمين خاكي بود كه در حال حاضر ميدان تعزيه به جاي آن قرار گرفته ، به عنوان  یکی از بنیانگذار ان باشگاه ورزشی استقلال شوش (تاج) زحمات زيادي را متحمل شد و زماني كه در اين باشگاه به عنوان بازيكن فعاليت داشت در پست دفاع آخر توپ مي زند و مدتي هم به عنوان مربي تيم جوانان استقلال را رهبري مي كرد .
تا اين كه به خاطر علاقه ي شديد به حرفه ي بازيگري در تئاتر فعاليت خود را با اداره ي فرهنگ و هنر شوش كه در آن موقع در جوار ميراث فرهنگي و موزه مستقر بود در كنار سيد جلال حسيني آغاز نمود و پس از سپري شدن 5 سال محيط كوچك شوش را براي گسترش فعاليت خود تنگ ديد و از اواسط نيمه ي دوم دهه ي 50 به تهران نقل مكان كرد و در فيلم هاي سينمايي ـ سريال هاي تلويزيوني و تئاترهاي صحنه اي فعاليت قابل توجهي داشت كه به شرح زير مي باشند :
سینما
تاراج (۱۳۶۳) و پرونده هاوانا (۱۳۸۳)
سریال
امیرکبیر (۱۳۶۳-۱۳۶۴) ـ آرایشگاه زیبا (۱۳۶۹) ـ روزگار جوانی و پهلوانان نمی‌میرند (۱۳۷۶)
تئاتر
بازی در نمایش‌های « زنگ بیداری » و « شعبده‌باز» و« پیروزی در شیکاگو » - به کارگردانی داوود رشیدی-۱۳۷۰ نیز از جمله فعالیت‌های حمید مهرآرا در عرصه تئاتر و تله تئاتر هستند.
دوران رنج و زحمت اين هنرمند
زنده ياد حمید مهر آرا  از سال 1385 دچار ديابت از نوع يك شد و به مدت 8 سال با بیماری ايسن بيماري  درگیر بودكه در اواخر سال 1392  پزشکان معالجش  به دلیل همین بیماری ناچار به قطع دو پای وی شدند .
گفته هاي همسر زنده ياد حميد مهرآرا پس از درگذشتش :
زنده ياد حميد مهر آرا هشت سال با بيماري ديابت دست و پنجه نرم كرد اما به خاطر اين كه به ما هم روحيه بدهد هميشه تبسم از روي لبانش دور نمي شد اما اين اواخر  دچار بیماری افسردگی شده بود و بر روحيه اش تأثير منفي گذاشته بود .
او درخصوص اوضاع مالی و شرایط زندگی‌شان در طول سال‌های گذشته گفت: مگر می‌شود به مشکل مالی برنخورده باشیم؟ اما از آنجا که همسرم فرهنگی بوده تاکنون از منبع مالی فرهنگی‌ ایشان استفاده کرده‌ایم.
روز وداع :
زنده ياد «حمید مهرآرا» روز شنبه 9 فروردين 1393 و در ايام فاطميه دار فاني را وداع گفت و باشگاه فرهنگي و ورزشي استقلال شوش و دفترهنرهاي نمايشي شوش را داغدار نمود .
نام و یاد او برای تمامی شوشی ها خصوصا دانش آموزان دهه 40 و 50  و تئاترهايي نظير سيد جلال حسيني هميشه پا برجاست . روحش شاد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, :: 8:30 ::  نويسنده : روابط عمومي گروه